lunes, julio 25, 2005

Sí?

Hola a tots!

Tornem a fer servir un dels idiomes derivats del llatí (no del castellà com alguns creuen) i parlat per 10 mil·lions de persones arreu del món.

Centrem-nos. Avui volia compartir amb vosaltres la nova tàctica de les operadores de mòbils per a guanyar més diners. Tenint en compte que el mercat de mòbils està bastant saturat (té mòbil un 85% de la població... gairebé està al límit) amb unes 38 mil·lions de línies activades (tant d'usuaris com del mercat M2M... Machine to Machine) ara es dediquen a donar superofertes a clients dels altres operadors per a fer el canvi.

Aquí tenim la primera conversa que vaig tenir d'aquest tema (n'he tingut 3...):

- Sí?
- Hola buenas tardes. Le llamo de Movistar para que se cambie de operador. Mire, le comento la oferta: le ofrezco un supermegamóvil que hace fotos, vídeo, es de octava generación y hasta llama y envía mensajes y todo!!!! Además una tarifa de casi 0 céntimos de € el minuto con unas condiciones muy ventajosas y tal pasqual. Qué le parece la oferta?
- Muy buena. Pero no quiero cambiar de operador.
- Me podría comentar sus razones?
- Por supuesto. Básicamente son dos: una que estoy muy contento con el servicio que me dan actualmente y dos que no estoy de acuerdo con la política de la empresa
- (Risitas)
- De acuerdo?
- Gracias, buenas tardes
- Adiós.

De esta primera conversación podríamos decir que debió pensar que soy un pringado, un chorra, un penoso, un idealista... o simplemente que le había parecido original mi respuesta. Teniendo en cuenta que a la chica le daba igual lo que le contestara y que tiene un sueldo fijo que le paga una empresa subcontratada por Movistar pues mira.

La segona vegada em van trucar al telèfon de la feina. Eren de Vodafone i abans que em deixés anar la retaila li vaig dir que era un telèfon de feina i no podia canviar-me ni res similar. La noia, aquesta devia anar a comisió i va pensar que amb mi tenia un filó per entrar a una empresa, em va demanar el contacte de la persona encarregada! Pero vamos a ver... tu qui et penses que sóc? Sí claro ahora te doy el teléfono del director general y si me pica del presidente del gobierno... vaja tela.

Tercera trucada... com a pas previ tingueu en compte que a) no em vull canviar d'operador b) estic fart que ho intentin i c) és il·legal que tinguin les teves dades sense el teu consentiment. Un altre cop de Movistar al meu telèfon particular... la conversa va ser similar fins que vaig dir:

- Me gustaría saber de dónde ha sacado mi teléfono teniendo en cuenta que es ilegal lo que está haciendo.
- No, no, llamamos a teléfonos al azar.

Sí claro, al azar... pensem que Movistar té un 65% de quota de mercat és altament probable que truquin a molts usuaris seus, oi? Pero usted se cree que yo me chupo el dedo? En fi... Total que vaig penjar i prou. Si em vull canviar no es preocupi que ja ho faria jo.

Actualment tenen un filó amb el tema de la telefonia mòbil. Comencen a fer anuncis i anuncis i publicitat i demés. La meva pregunta és, sabeu alguna cosa de què és això del 3G? Sí, bueno... navegar amb el mòbil, videollamada... primer algú necessita veure l'altre quan truca? Algú s'ha preguntat la tarifa? Navegar pel mòbil? Venga ya! Amb aquesta minipantalla i aquest miniteclat?

I ara ve la realitat del tema... no està del tot implementada la xarxa de tercera generació. Resulta que hi ha alguna estació que ho suporta però té problemes:

a) només en llocs concrets de grans ciutats
b) problemes si hi ha moviment
c) val molts diners implementar-ho
d).... realment necessitem la tercera generació? S'espera que hi hagi una aplicació que li doni sentit... a això es diu killing application.

En fi, que he saltat d'una cosa a l'altra però que si sou d'Amena sapigueu que us trucaran per a canviar d'operador. Per cert, poder us expliquen tot de mentides com:

a) es que no tiene cobertura en muchos sitios
b) es que está mal y puede que cierre
c) es que el servicio es muy malo
d) es que....

El tema es que tenen por perquè Amena està pujant molt. Vosaltres creieu que si no estigués bé France Telecom hagués comprat gran part de les accions per 10600 mil·lions d'euros?

En fi, ja ho sabeu.

Petons i abraçades

Raül

2 comentarios:

Anónimo dijo...

buenas...

yo me indigno muy facilmente con estas empresas que te chupan la sangre en formato multimedia. Vaya unos grandísimos hijos de perra.
A mí me cambiaron el móvil de targeta a contrato sin dar autorización. Para colmo me amenazaron con meterme en una lista de morosos. Muerte a los directivos y dueños de esas empresas y años de tortura a los chicos/as de información que me entiende, se compadecen e incluso se solidarizan, pero no hacen nada! Cabrones! que me da igual que os parezca mal, me la pela, haz el favor de calentar la oreja a tu jefe y solucionarme las cosas.
En fin, Raül, escribe de cosas menos tensas coño.

Amelí (bocas involuntaria, pero bocas)

Anónimo dijo...

eyey

Son una panda de usureos, que además nos engañan como a bobos. Somos los europeos que más pagamos por la cara, osea pagamos sinrecibir preestación a cambio (establecimiento de llamada, fraccionamiento del tiempor de cobroo en 30 seg.)

Además nos toman por lelos del todo, a ver si quisiera cambiarme me tomaría la molestia de buscar una alternativa y no hace falta que te llamen mes si mes también para ver si decides cambiarte, el señor movistar me llama todos los meses, y la verdad ya no se que decirle...

En cuanto a lo de Amena, no se si sube mucho o poco, pero los antiguos propietarios la han vendido por lo msimo que les costó y financiando parte de la deuda (La Vanguardia 28/07/05).

Por cierto no hay nada que me joda que los pringaillos que te cojen el teléfono me traten de usted, porque pienso osea me estás sableando de mala manera cada mes, y ahora me tratas de usted, y claro me tengo que ir ocntento a al cama.....