martes, julio 18, 2006

Esbart

Aprofitant l'última entrada on parlàvem de Montornés comentarem avui d'on ha sortit la meva relació amb aquesta població vallesana i la veïna Vilanova del Vallès.

Fa més de 7 anys que vaig començar a sortir amb na Noemí. Els seus pares tenen una casa allà (on vam fer el concurs) i van decidir apuntar-la de ben petita a l'esbart del poble (al centre cultural la Lira). És allà on va establir relacions amb persones autòctones :p i es va introduir en aquest aspecte tan català.

És aquí on es crea el lligam amb la gent de l'esbart. La nostra primera trobada va ser un concurs de paelles (on sempre quedem els últims...) on vam fer la presentació oficial. Em van acollir molt bé tot i la meva timidesa inicial. La paella no la recordo memorable però sí la tarda que vam passar plegats.

A partir d'aquest moment anava a alguna ballada, sopar, assaig fins que finalment em van "enganyar" per a debutar amb l'esbart. Abans, però, havíem assistit a algun tradicionarius a Barcelona on em van deixar sol en un ball col·lectiu. Presos per la bogeria del ritme es van oblidar que no tenia ni p... idea dels passos i em vaig anar trobant amb tot de gent desconeguda que intentaven dirigir-me: delirant i impossible d'oblidar. Cal notar que sóc una persona amb certs dons però no amb el de la coordinació i gràcia dansaire.

Tot i això ara farà 3 anys que es va muntar un intercanvi cultural amb un grup de Txèquia (Olomouc concretament) i es feia un viatge cap allà amb una visita a Praga. Si volia anar havia de ballar i finalment vaig acceptar. Vaig ballar 4 danses de bastons (Joan del Riu, Marxa del Soldat, Bastonets de Vilanova i Bastonets de Reus), Faixes i vaig aguantar un pal en un Ball de Cintes (on la meva actuació va basar-se en riure de veure l'embolic que es va crear en no quadrar els salts).

Des d'aquell moment he ballat diverses vegades i cada cop avanço una miqueta més (Entrelliçada per exemple). Se m'acuden més balls però no recordo els noms ni els passos... tampoc sóc un virtuós de la memòria.

En aquest viatge a Praga es van afegir unes quantes persones de Montbau que el Jordi havia dirigit a l'esbart Comtal. Així doncs som un grup ben maco amb gent de totes les edats. Amb els Joves hem fet alguna sortida, sopar, festa molt guais!!! Alguns van venir al casament i la majoria ens van dedicar dos balls: Ballet de Déu (on tots anaven vestits d'època) i Gitanes (parcialment) on es van afegir els més joves de l'esbart vestits de casament, és clar!!!

Una part més de la meva vida compartida. Així doncs ja sabeu que els divendres a la tarda sóc a Vilanova del Vallés assajant per a alguna ballada o trobada.

Gràcies a tots per acollir-me tan bé i per tantes coses compartides i més que vindran!!!

Petons i abraçades

Raül

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Realment som un grup ben curiós. Hi ha de tot, és un barreja explosiva, però fa gràcia. Ens matariem i a la vegada ens moririems els uns sense els altres.
Els de l'esbart som molt oberts i estariem hiper contents d'acceptar qualsevol nou membre(no ho feu:membremembremembre)
Va!!!q jo sé que ho farieu molt be!!!!!Cris G, Miriam, Fran, animeu-vos

Anónimo dijo...

Lo de los palos, vamos.

Esto Raül, a ver si haces otro concurso culinario. Estoy que me salgo. Magdalenas con tranchetes, chorizo con crema de cacahuete... la independencia trae sabores nuevos cuando no hay ganas de preparar la cena...
en fin, a ver si me puedo apuntar a la siguiente!
Nos vemos
Javi

Anónimo dijo...

La veritat és que sí que som un grup curiós i si no ens van treure els ulls a Txèquia (tot i que va estar al límit) no crec que ho fem ja... (però no direm gaire alt per si de cas)
Per cert, jo com sempre informat-vos i donant bones notícies: 11 de setembre miniballada a Montornès pel matí. Ja ho podeu apuntar a l'agenda, tant els que balleu com els qui vulgueu venir-nos a veure.

Anónimo dijo...

leído lo leído, creo que ha llegado el momento: para las próximas navidades, nada de hawaianas travolas entradas en carnes. habrá llegado tú momento de mostrar tus dotes artísticas...
muaaa

el chino es un color