martes, julio 11, 2006

Crònica d'una tarda... freak!

Bon dia a tots!

Divendres a la tarda. Aprofitant la meva jornada intensiva aprofito per quedar a les 17 a cal Pau per a què m'introdueixi (eh seguiu llegint!) en el món dels còmics americans. És un món que m'ha atret: superherois, dibuixos, guions còsmics... Em declaro fan de Spiderman, Batman i els X-Men. Tinc molt poc material (bé de Batman dues col·leccions que van sortir ara amb Planeta de Agostini), això fa que veure tots els còmics acumulats durant anys de compres seguint històries m'impressiona. Des de coses desconegudes fins a sèries de JLA, JSA, crossovers (històries on es barregen personatges aparentment inconnexes...)

Ens dirigim cap a la botiga Cosmic on la primera impressió és que hi ha molta cosa (tendint a infinit). Una part de la botiga són còmics (europeus, japonesos i americans) ordenats per personatges, col·leccións, números endarrerits... L'altra part són tot de gadgets per a fans: figures, espases làser, soldats de plom... en Pau assegura que sempre afegeixen coses, mai en treuen. Primera pregunta de la tarda de com poden sobreviure important tant de material i venent-ne tan poc. Primera resposta: tapadera de droga :p.

Primer personatge: nen sent pesat amb el venedor de Cosmic. Personatge que deu tenir mil·lions de còmics a la seva habitació.

Segona parada: l'arxiconegut Norma Comics. El desordre allà és important però les novetats les trobes en unes taules centrals. Poca cosa coneguda per a la meva minsa experiència. En Pau agafa un parell recomanat per un blogger encara més freak que comenta totes les novetats.

Jo cerco quelcom que em cridi l'atenció però no trobo res. Prometo llegir-me el blog d'aquest bon home (http://cuartomuro.fateback.com fons fosc amb lletra clara i 0 dibuixos, afegint-li frikitat al tema). Baixem al pis de sota on hi ha coses relatives a cinema. Trobem figures de tortura com gent atravessada per objectes (no entenem qui pot comprar això). Segur que hi trobariem fins i tot snuff movies.

Segon personatge: treballador del Cosmic a Norma Comics (és un crossover?).

Tercera parada: botiga de Warhammer. Un altre món freak. Entrem per a observar una suposada sala on la gent antigament feia batalles de rol on-line o en una taula. El venedor ens pregunta què cerquem. En Pau es veu temptat de contestar que una camisa. El venedor probablement li ha llegit la ment i es retira.

Quarta parada: Gigamesh. Arribem a la mare dels ous. Ja el títol expressa moltes coses: mesh és embolic i Giga és un mil·lio de mil·lions... imagineu-vos. El subtítol de la botiga inclou la paraula subcultura... sense comentaris. Primera botiga ons ens fan deixar les bosses a l'entrada. Es tracta d'una llibreria amb material infinit. Des de llibres de Star Wars fins a històries de Warhammer, Angel i altres sèries televisives. Part de còmics que estan dintre de bosses per a evitar deteriorament, jocs de rol... una altra botiga que importa infinitat de material d'Estats Units i per tant en anglès... com es pot guanyar la vida aquesta gent... una altra tapadera de drogues? Aquesta botiga em xoca molt.

Tercer personatge de la tarda: persona curtideta (50 anys?) comentant històries de còmics, salons diversos... en Pau afirma que ell de gran serà així.

En fi, nois, una gran tarda on vam xerrar de tot, vam riure molt i on vaig descobrir que sí m'agraden els còmics... una altra col·lecció a fer!

Petons i abraçades

Raül

1 comentario:

Anónimo dijo...

1) Hi havia una altra parada prevista: el Black Lotus, que no té cap mena d'interès comercial ni cultural per mi però que fa gràcia pel que té de zoològic (gent que no ha vist mai la llum del sol, residents del clavegueram barceloní i mutants varis jugant a aquest misteriós joc anomenat MAGIC).

2) Gigamesh: vicio y subcultura. Destaquem la presència d'una dona a la tenda. (www.gigamesh.com : que algú cali foc a aquest cau de perversió malaltia abans no comencin a controlar el món. Ara en serio, parlem de l'autèntic temple de la fantasia, el còmic d'importació i la ci-fi a Barcelona.

3) He descobert una tenda encara més guapa de Warhammer en el meu recorregut a la rehabilitació. Té 5 taules enormes per jugar amb les teves pròpies figuretes. Ara bé, ni rastre de l'ambient rotllo masmorra del local on vam estar.

4) Crec que no li has donat prou trascendència a la visita del tio del Cosmic Alien al Norma còmics. Significa la traïció de la llibreria tradicional a l'imperi Norma. És escandalós. Clar que potser ens estava seguint... No, t'estava seguint a tu que eres la primera persona no habitual que entrava en aquell antre en els darrers tres anys... Potser et volen vendre un d'aquells Madelman tamany king-size o una samarreta de THE PUNISHER o un ninot de Daredevil versió Paraiso-X. Tanca bé les portes, els venedors de còmic (en general) tenen poders.

5) Parlant de poders, recordo un cop que el Carlos i jo vam simular una baralla (amb rajos de plasma ficticis, conversió en Hulk i llançament de teranyines inclòs) a un Saló del Còmic, podriem haver-ho fet a alguna de les cavernes on vam estar.

6) De gran, quan sigui ric i no m'hagi de preocupar per com de deficitaris siguin els meus capricis, tindré una tenda de còmics. On els del Cosmic tenen les figuretes d'Star Wars i els fusells d'aire comprimit jo tindré surtidors de cervesa.

Una abraçada de fanboy,

Pau