lunes, noviembre 07, 2005

Quina merda de vida...

Acabo d'aparcar el meu Seat Ibiza que em vaig comprar (vaja, que m'estic comprant) fa un any. L'he aparcat dintre d'un garatge que vaig llogar després d'haver posat 30 € de benzina. Em dirigeixo cap a casa amb el meu vestit de feina (per a mi disfressa ja que amaga el meu jo vertader darrere d'una imatge) i la corbata una mica fluixa. Porto a la mà una carpeta de la UOC amb els deures a fer i els mòduls a llegir. Porto dos mòbils, el meu personal i el de la feina.

A la cartera dec tenir uns 20 € i al targeter dues VISA més la que faig servir per a la benzina i autopistes. També porto el carnet del DIR que pago religiosament cada mes (tot i que no assisteixo tant com pago), del blockbuster i el de soci de la FNAC.

Quan arribi a casa encendré el meu portàtil que em vaig comprar fa dos anys i em connectaré a la xarxa global a través d'una xarxa Wifi gràcies al router 3Com que em va oferir la companyia Ya.com en subscriure'm a la seva oferta. No estaré més de 30 minuts a casa per a anar a la reunió que tinc avui... planifico canviar-me i posar-me uns pantalons amples i un jersei més les bambes molones Diesel que em van costar 60€. Potser algun dia d'aquesta setmana aniré a jugar a futbol i faré servir les botes, espinilleres, mitges, pantalons i samarreta que tinc. O potser a bàsquet fent servir el mateix però adaptat a aquest esport.

A veure si puc estalviar una mica perquè em vull comprar una càmera de fotos digital nova (en tinc dues però penso que no em van prou bé), una PDA (per a poder-me organitzar amb menys papers), un mans lliures per al meu mòbil (que no té bluetooth... quin rotllo! haurà de ser amb cable) i potser dintre d'un any un nou pc que el que tinc té la pantalla una mica fotuda... Ah! i a veure si aquest any vaig més a esquiar o algun cap de setmana de relax al pirineu encara que sigui...

I llavors un xoc visual em trenca els esquemes, els projectes i fa que em senti la persona més despreciable del món... al costat de casa meva un home s'està posant a dormir sota un cartró... el miro però no per curiositat morbosa sino potser per a poder copsar el seu dolor i compartir-lo una mica... però això no serveix per a res. Aquest home sí que té problemes i no jo que miro a veure si em puc comprar alguna cosa que realment no necessito del tot... què puc fer?!?!?

La societat em porta a consumir coses, a moure diners, però hi ha gent que no pot seguir el ritme... que dorm al carrer, que va bruta, que no pot menjar... i jo em preocupo per la roba que m'haig de comprar... em sento malament... quant em durarà aquest sentiment? Tant de bo que poc perquè se solucionés... però el ritme de vida fa que hagi de pensar en altres coses... Què deia Jesús al respecte? Deixeu-ho tot i seguiu-me... si clar, és ben fàcil dir-ho però no pas fer-ho... Em sento malament i sé que no puc solucionar-ho... Ploro per dins, estic trist, perdo la fe en mi mateix... cal que sigui consecuent amb el que "ensenyo" o comparteixo... però això és tan difícil... m'omplo la boca de "vull canviar el món" i és el món qui em canvia a mi a res que em despisto una mica... ho tinc tot i vull més... què m'està passant!

Quina merda de vida...

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Magistral, excepcional article, i amunt l'ànim, que, com tu sempre dius, és a partir de petits canvis que podem començar a canviar el món. No serem nosaltres qui amb un cop de puny a la taula afartarem els qui tenen gana o enriquirem els qui són pobres. Hem de ser conscients dels nostres límits sense perdre de vista aquestes realitats de les que parles.

Però què dur és adonar-te'n de com d'injustos som quan ambicionem uns pantalons nous (sumables als sis o set que ja tens a l'armari) quan hi ha qui només en té uns i esparracats. En Miquel ho explicava la setmana passada: acabavem de veure Hotel Rwanda, les penúries que s'hi relataven, fets tràgics, vida o mort, i nosaltres ens amarguem quan perdem l'autobús. O quan suspenem. O quan voldriem cobrar més.

Relativitzem una mica. Diuen que ric és qui no ambiciona. A "La societat opulenta", Marshall Sahlins relata el cas d'una tribu africana. Treballen 4 hores al dia, el just per procurar-se aliment, i la resta la dediquen a l'oci. Diu Sahlins que són rics en tant que tenen les seves necessitats cobertes. Més rics que molts de nosaltres.

Abstraiem-nos d'aquestes necessitats que ens han fotut al cap, tinguem el cap clar. No és un NO al consumisme en genèric, només dic que hem de pensar-hi, regular aquests desitjos artificiosos.

Però aquesta és la teoria, què difícil és portar-la a la pràctica, com diu el Raül...

Mimitos,

Pau

Anónimo dijo...

Hola Raúl, soy Don Javier (J.R.) a
Mira tío, verdad que tu madrugas, te matas a trabajar, cobras menos de lo que debes y no ahorras ni un puto duro? pues todos los caprichos que te puedas dar serán bien recibidos.
La mitad de ésta peña cobran más que tu y yo, el 90% tienen salud para trabajar, y el resto son los que te dan pena de verdad, como el de tu comentario: pero le diste una limosna? no llores tanto por dentro (o llora un 10% menos) y suelta unos centimillos.
Oler y vestir mal, no tener un techo, no pagar una hipoteca... tiene un precio que yo por poco que pueda no se lo voy a pagar.
La verdad es que no sé por qué hablo tanto, porque esta peña se lo montan de puta madre, me dan pena y me sacan pasta de más.
Bueno Raúl, un beso de tu hermano negro de Hospitalet.
Don Javier.

Anónimo dijo...

Respeto Raül.

Yo sé que lo tienes. Te conozco desde hace bastante y, en muchas más cosas de las que crees, tenemos una forma de pensar parecida. Por eso no me ando con rodeos. No es que no me haya gustado tu texto, es que no me parece bien. Entiendo lo que dices y lo que sientes, pero no puedes empezar y acabar el texto con "quina merda de vida". No. Por respeto.
Si tú, que te das cuenta de lo que tienes, llegas a esa conclusión. ¿Qué hacemos? ¿Bajamos los brazos? Sé que cuando dices eso te refieres en realidad a "qué mierda de sensación que me queda dentro cuando veo injusticias", pero la solución no es darse golpecitos de ánimo en la espalda. Y me consta que haces varias cosas para cambiar lo que te rodea. Incluso te rascas el bolsillo mensualmente. Que no es poco.
Pero lo que no puede ser es que lo describas como inevitable. Como vaya mierda de vida que me hace ser así. No no.
No te puedes culpar por lo que tienes. Pero sí puedes moldear tu forma de pensar. Y tu ambición y aspiraciones.
Tú tienes valores. Eres una buena persona. Mucho. Pues esos valores tienen que ser mucho más fuertes que la ambición por tener otro móvil, otra cámara, otro coche... no se trata de que te despojes de todo. No es eso. Se trata de que lo que tengas lo valores. Eso es respeto.
Es un camino paralelo a ayudar a los demás.
¿Por qué me cago en los famosos que crean fundaciones o donan sumas impresionantes de dinero para causas justas? No es que me parezca mal. Es de aplaudir, claro. Pero si eso no va ligado a un cambio de actitud, no sirve de nada. Cuando veo a un famoso "solidario" gastándose millones en un jersey para su perrito, no me jode el dinero en sí, me jode esa actitud. Esa falta de respeto. No saber valorar las cosas es la mayor falta de respeto.
La vida no es una mierda. Tú te das cuenta de las cosas que pasan y pretendes cambiarlas en lo que puedas. Se trata de querer cambiarlas desde las dos vías. Valores y acción. Una sin la otra no sirven de nada.
Mira Raül... piensa que en lugar de mí, Pau y demás, quien lee este texto es un coleguita de Mali, o de Etiopía. Lee lo que dices y al final: "vaya mierda de vida". Guay, ¿no? Pues solo por eso, más respeto. No creo que podamos ni pensarlo. Cambiemos las cosas, pero sabiendo lo que tenemos y sin sentimientos de culpa inútiles. Que allá abajo no están como para esperar a que acabe nuestro debate de moralidad.


Un abrazo
Javi

Anónimo dijo...

Hola!!!Juer javi estoy de acuerdo con muchas de tus afirmaciones, pero con otras no. Me imagino que vaya mierda de vida se refiere más a vaya mierda de mundo. Si, todo el mundo dice que un altre món es possible, q els petits canvis són poderosos pero la realidad es que siempre nos basamos en esa doble moralidad. ¿existe alguien que de algo por nada? yo no me lo creo, ya sea por reconocimiento, por recompensa material o satisfacción personal pero no por un sentimiento puramente altruista. Y si, estoy de acuerdo que si es para hacer el bien da lo mismo las motivaciones y lo importate es la actitud que tomes, pero almenos seamos realistas. De alguna manera entramos dentro del saco.
Lo que yo siento es que a veces me gustaria tener los ojos cerrados, hay muchisima gente que no se plantea todo esto y a mi en cambio me produce dolor. Si no hubiera conocido a personas como tu seria una más del monton. Alguien a quien no le importaria pisotear a quien hiciese falta por subir un escalon en el mundo laboral, q seria inmune al sufrimiento, q no padeceria ante el hambre las injusticias o las guerras, pero aunque haya despertado de matrix y vea como es la realidad y viva en eterno conflicto tambien hace que aprenda a valorar todo lo que tenemos.
Pienso q he tenido mucha suerte!!!! de nacer a este lado y que quien sabe que hubiera pasado si hubieramos nacido en el otro, asi que lo"aprovecho" y quizas pensariamos de otra forma nu sé.
pero yo comparto tu idea de quina kaketa de món!!!
Mua!!!