lunes, mayo 28, 2007

Eleccions 2007

-- Nueces (Coti y Ismael Serrano) --

Ahir vam anar a votar un altre cop. Constatem la batalla brutal entre PSOE i PP en la qual tots dos han guanyat. Personalment penso que qui surt més reforçat d'aquestes eleccions és el PP. Realment no tenen forts retrocessos enlloc (ni a casa nostra) i allà on ja eren forts ho són encara molt més (a Madrid han destrossat el PSOE). Això m'entristeix molt.

Avança el vot radical i marginador de minories del partit Plataforma per Catalunya. Ens ha de preocupar? Penso que sí. Saber per què avança aquesta gent, què sentim per a votar-los: por, rebuig, fàstic... es coneix el per què d'aquests sentiments?

Com a valoració global també cal destacar la baixa participació. Que a Barcelona sigui del 49 % penso que és una vergonya. D'una banda és culpa nostra perquè fa pal i no sabem quant ha costat poder decidir coses de forma democràtica. Som els primers a queixar-nos i els últims a actuar. Seria feliç en un país on la majoria de gent (almenys un 80%) votés i digués la seva... però penso que és una utopia més.

I ara parlo del meu vot. Últimament havia decidit votar en blanc (90000 vots - 3.1 % a Catalunya, el doble que el 2003... sintomàtic?). No em convenç cap idea ni partit però també em venia de gust optar per alguna opció. Així que vaig passejar-me mirant les butlletes que hi havia. A part de les majoritàries hi havia el clàssic partit humanista, el dels Ciutadans, vida i familia.... i dues que em van cridar l'atenció: "el partido antitaurino contra el maltrato animal" i "Por un Mundo más justo". Em vaig decidir per la segona opció amb certa recança per si eren alguna mena de secta, partit d'ultradretes camuflat o similar. Em vaig agafar la butlleta (fa gràcia com tots els partits tenen 42 persones a la seva llista... més encara els que saben que no sortiran escollits) i avui he investigat una miqueta... www.mundojusto.es. A primera vista, sembla que no va ser tan mala opció...

El fin de la pobreza es una decisión política

Petons i abraçades

Raül

No hay comentarios: