jueves, septiembre 06, 2007

Pavarotti

-- Turandot (Puccini) --

Estimar la música és fàcil i fer-ho en les seves diverses vessants enriquidor. Avui ha mort Luciano Pavarotti un dels millors i més coneguts tenors del segle XX i del que portem de XXI. Encara ressona en les meves oïdes les seves àries i col·laboracions amb, per exemple, Zucchero en la recopilació Pavarotti & Friends. El meu pare té una col·lecció de vinils de música clàssica (li apassiona) que culminaven amb CD's que li anàvem regalant mon germà i jo a mesura que la tecnologia avançava. Pavarotti significava encertar segur. I des d'aquí el meu homenatge a tan gran artista.

Aquest estiu he reprès l'interès per la música clàssica en el curs de directors gràcies a un virtuós valencià que viu a Andorra i es diu Pau. M'ha fet unes quantes recomanacions quant a òperes i simfonies que penso adquirir el més aviat possible. Vam parlar del famós Nessun Dorma interpretat per Paul Potts en un concurs tipus Factor X a Anglaterra i em va parlar d'altres obres que em sonaven... el meu pare, per exemple està enamorat del cor dels esclaus de Nabucco de Verdi. Aquí teniu el Nessun Dorma cantat per Pavarotti:



L'any passat, mentre escoltava Toni Clapés al Versió RAC1 em va sorprendre una dada del protagonista del post d'avui. Aquest programa té cada dia una secció diferent cap a les 18:40 i la dels dimecres abans era de música clàssica. Qui la portava era un gran comunicador i un amant de la mateixa, per tant era senzill escoltar-ho. Va explicar com l'any 1968 Pavarotti va sorprendre el món amb 9 dos de pit seguits en l'obra La Fille du Regiment de Donizetti. És quelcom extraordinari i que no va poder tornar a repetir un altre cop que ho va intentar. Per aquell temps Pavarotti comptava amb 33 anys i va significar protagonitzar la portada del Time i l'inici d'una carrera espectacular.

En aquest cas sí que es pot dir que la seva veu mai s'apagarà. Aquí va una breu biografia per a qui estigui interessat:

http://www.cantolirico.com/content/view/148

Petons i abraçades

Raül

P.S.: cròniques menorquines, directorils i ruteres aviat a més de la presentació mundial de La naranja rocket (nom provisional)

No hay comentarios: